Hyvän elämän viestijät

OSG Viestintä on viestinyt hyvästä elämästä jo vuodesta 1993. Autamme asiakkaitamme menestymään luomalla viestintää, jolla on ihmisille enemmän merkitystä.

Yrityksemme perustajia ja kaikkia 13 viestinnän konsulttiamme yhdistää usko hyvään ja kauniiseen – oli kyse sitten asiakaslehdestä, sosiaalisen median päivityksestä tai palvelumuotoilusta.

Lähestymme hyvän elämän viestintää monesta eri suunnasta: joukkoomme kuuluu viestintäkonsultteja, toimittajia, palvelumuotoilija, graafisia suunnittelijoita ja sosiaalisen median erikoisosaajia.

Hyvään elämään kuuluu monia asioita. Siksi asiakkaammekaan eivät ole kaikki samoilta aloilta, vaan meillä on kokemusta muun muassa teknologiasta, matkailusta, elintarvikkeista ja rakentamisesta. Asiakkaidemme joukossa on niin yrityksiä, järjestöjä kuin julkisyhteisöjäkin.

OSG Viestintä lyhyesti

  • Perustettu vuonna 1993
  • Kotimaisessa yksityisomistuksessa
  • 13 viestinnän asiantuntijaa
  • Myyntikate 1 108 275 euroa (2014)
  • Osa kotimaista markkinointiviestintäkonsernia OjalaSaariGroupia
  • Globaalin viestintätoimisto WE:n Suomen edustaja. Yhteistyön ansiosta voimme palvella asiakkaitamme myös kansainvälisesti.
  • MTL-Viestintätoimistojen jäsen
Viestintätoimisto OSG Viestintä – Perustettu
Viestintätoimisto OSG Viestintä – Asiantuntijat
Viestintätoimisto OSG Viestintä – Myyntikate
 

Tarinamme

Kun OSG syntyi, Suomi painiskeli syvimmän laman kourissa. Oli vuosi 1993.

Jaakko Ojala ja Jouko Saari työskentelivät mainostoimistossa, joka teki – monien muiden toimistojen tapaan – konkurssin. Miehet ostivat konkurssipesän jäämistön kahdella miljoonalla. Joku voisi sanoa, että he olivat hullunrohkeita, mutta tätä he eivät itse myöntäisi. Heillä oli vankka usko tekemiseensä ja siihen, että pitkäjänteisellä työllä voidaan rakentaa menestystä.

Tuossa vaiheessa miehet tiesivät vain, mitä ei pidä tehdä. Ajatuksena on koko yrityksen toiminnan ajan ollut vanha viisaus: ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Kumpikin tajusi, ettei äkkirikastuminen ole mahdollista. He myös ymmärsivät toistensa arvon: yhdessä olemme enemmän kuin osiemme summa.

Ensimmäiset kuukaudet Jaakko Ojala ja Jouko Saari sekä heidän palkkaamansa ad ja copy toimivat vanhan yrityksen hulppeissa 700 neliön tiloissa. Asiakkaat huhuilivat tyhjyyttään ammottavilla käytävillä. Suurelliset tilat jätettiin ja muutettiin pienempiin, sillä ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Miehet järkiperäistivät vanhan tuotantoprosessin. Jokaista työvaihetta tekemään ei enää tarvittu omaa ihmistä, vaan rooleja rikottiin rohkeasti ja tittelit heitettiin roskiin. Tämä oli tuohon aikaan vielä uutta ja ihmeellistä. Samoin tuore oli ajatus, että samasta talosta tarjottiin asiakkaille kaikkia markkinointiviestinnän palveluja, ei ainoastaan mainostuotantoa. Niinpä viestintätoimisto perustettiin yrityksen kylkeen saman tien ja myös digiaikaan hypättiin paljon ennen muita.

Ojala&Saari kasvoi hallitusti koko 1990-luvun. Laman keskellä opittiin pitämään kukkaron nyörejä tiukalla ja ottamaan vain tarkoin hallittuja riskejä. Tänään yrityksen Turun toimipaikka on jälleen tutuissa 700 neliön tiloissa, jotka eivät enää tunnukaan niin hulppeilta, kun tiloissa työskentelee kolmisenkymmentä mainonnan, viestinnän ja digitaalisen tuotannon ammattilaista. Helsingin toimisto on kasvanut viime vuosina voimakkaasti, ja pääkaupungissa on samoin töissä kolmisenkymmentä markkinointiviestinnän ammattilaista.

Ojala&Saaresta on tullut kansainvälisten asiakkaiden myötä OSG Group. Konsernilla on oma toimisto Tukholmassa. 

Voimakkaan kasvun myötä Jaakko Ojala ja Jouko Saari ovat jakaneet vastuuta toisillekin hartioille: konsernin toiminnot on eriytetty kolmeen eri osakeyhtiöön, joista kullakin on omat toimitusjohtajansa, jotka toimivat vanhojen, hyviksi koettujen periaatteiden mukaisesti. 

Samat teesit ohjaavat toimintaa edelleen. Taloudelliset realiteetit eivät kahlitse luovuutta. Tarkat raamit päinvastoin kannustavat entistä innovatiivisempiin ja luovempiin ratkaisuihin. Työtä tehdään intohimoisesti ja toisia arvostaen. Raja-aitoja ei edelleenkään orjallisesti noudateta, vaan tärkeintä on reilu yhdessä tekemisen meininki.

OSG:stä rakennetaan nyt ainutlaatuista markkinointiviestintäkonsernia, joka pystyy tarjoamaan mediariippumattomat ratkaisut sekä paikallisesti että kansainvälisesti toimiville yrityksille ja yhteisöille.

Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi,
että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu.
— Muumipappa