Autoklinikka

Sisällöntuotanto ja mediasuhteet


Alkuasetelma


Autoklinikka on Suomen johtava vauriokorjaamoketju. Yritys halusi järjestää kansallisena Pysäköintipäivänä tempauksen, joka herättäisi median huomion.


Mitä teimme


Strategiaprosessin aikana löysimme Autoklinikan hyvän elämän merkityksen turvallisuudesta. Teetimme laajan kuluttajakyselyn ja tutkimme onnettomuustilastoja, mistä kävi ilmi, että pysäköinti on yksi tavallisimmista jännityksen ja myös kolarin aiheuttajista. Halusimme löytää hauskan tavan puhua turvallisesta pysäköinnistä. Päätimme järjestää Suomen ensimmäiset Taskuparkin SM-kisat. Vastasimme kampanjan luovasta ideasta ja toteutuksesta yhdessä Autoklinikan markkinoinnin ja viestinnän kanssa. Kaikille avoimessa tapahtumassa suomalaiset autoilijat kilpailivat nopeimmasta taskuparkkiajasta. Samalla viestimme turvallisesta ajotavasta.


Tulokset


Taskuparkin SM-kisat nousivat puheenaiheeksi ja aihe sai yhteensä 48 mediaosumaa iltapäivä- ja sanomalehdissä, paikallismedioissa ja TV-uutisissa. Samalla Autoklinikan verkkosivujen kävijämäärä kasvoi 21 prosenttia. Kampanjan tulokset vakuuttivat myös European Excellence Awards 2018 -kilpailun raadin, joka valitsi Taskuparkin SM-kisat Euroopan parhaiden liikenne- ja logistiikka-alan viestintäkampanjoiden shortlistalle.