Check Point

Mediasuhteet


Alkuasetelma


Check Point on maailman johtava yritysten ja organisaatioiden tietoturvaratkaisujen toimittaja, jonka asiakkaina ovat muiden muassa kaikki Fortune 100 -listan yritykset. Kun aloitimme sen viestintätoimistona vuonna 2012, israelilaislähtöinen yhtiö oli Suomessa lähes tuntematon, ja media oli tottunut kääntymään tietoturva-asioissa kotimaisten yritysten puoleen. Yhtiöllä oli tarve parantaa tunnettuuttaan sekä profiloitua tietoturvan asiantuntijaksi ja edelläkävijäksi.


Mitä teimme


Check Pointin viestintä on suunnitelmallista ja pitkäjänteistä, mutta nopeasti reagoivaa. Kun Check Pointin tutkijatiimi löytää ja julkistaa uuden haavoittuvuuden, raportoi liikkeelle lähteneestä haittaohjelma-aallosta tai analysoi tietoturvan trendejä, lokalisoimme tiedotteet, kontaktoimme toimitukset ja järjestämme haastattelut sekä toimittajatapaamiset yhteistyössä Check Pointin Euroopan viestinnän ja Suomen maatoimiston kanssa.


Tulokset


Suomalaiset IT- ja tietoturva-alasta raportoivat mediat osaavat odottaa Check Pointilta uutisarvoisia sisältöjä, joten sen nimissä lähetetyt viestit avataan ja uutiset julkaistaan entistä useammin. Pelkän julkaistun määrän sijasta olemmekin voineet ottaa tavoitteeksi myös mediakontaktien syventämisen, mikä on johtanut asiantuntijahaastattelujen vuosittaisen määrän kasvuun. Check Point mainitaan suomalaisessa mediassa keskimäärin noin 10 kertaa kuukaudessa.