Nordic Commercial Spaces & Communities eli NCSC palkitsee vuosittain kauppakeskustoimialan Pohjoismaiden parhaita markkinointikampanjoita.
NCSC:n Suomen markkinointikampanjakategorian voitti tänä vuonna asiakkaamme Hansakorttelin Pist siit sit viissataa piispist -tempaus. Kampanja järjestettiin syksyllä 2023 kaupunkifestivaali Hansailmiön yhteydessä.
NSCS:n tuomaristo perusteli voittoa seuraavasti: “Kampanjan toteutus oli uniikki ja sitä tuki vahva markkinoinnillinen suunnitelma. Lisäksi projekti herätti valtavaa hypeä ja yhteisöllistä osallistumista paikallisella tasolla, mikä ei ainoastaan saanut tuomareita hymyilemään, vaan ansaitsi myös vaikuttavaa kansallisen tason mediahuomiota.”
Tempauksen keskiössä oli taiteilija Venla Daffehin luoma taideteos. 750 piispanmunkkia oli kasattu tulkinnaksi Turun linnasta, joka piispis piispikseltä katosi, kun katsojat saivat maistaa herkullista teosta.
Me OSG Viestinnässä saimme olla mukana huikean kampanjan toteutuksessa ideoinnista viimeistelyyn. Piispisteos sai kampanjan myötä laajaa valtakunnallista huomiota. Siitä tehtiin 16 artikkelia/TV-uutista, esimerkiksi MTV Uutisten loppukevennys, ja myös “piispis”-sanan Google-hauissa näkyi selvä piikki. Medianäkyvyydellä saavutettiin 6,5 miljoonaan tavoittavuus ja 180 000 euron pr-arvo.
Seuraavaksi piispis “goes international”, kun Suomen voittaja pääsee kilpailemaan Helsinkiin kilpailun finaaliin 18. syyskuuta. Tällöin kisataan Pohjoismaiden kauppakeskustoimialan parhaan markkinointikampanjan tittelistä.
©Olivia Janatuinen