Kesä on nyt ja elämä on siirtynyt ulos! Grillaamme kaalia, maistelemme mocheja ja paistamme pizzaa omassa uunissa. Ostamme kimpun slow flower -lähikukkia ja opettelemme kompostoimaan. Lisäksi teemme viestintää ja markkinointia läpi koko kesän. Nämä trendit kannattaa nyt hyödyntää:
Somesisällöissä korostuu aitous
Entistä useampi tekee tänä kesänä valintoja sosiaalisesta mediasta saatujen vinkkien perusteella, ja somesisällöissä aitous on vahva trendi. Asiat ja ihmiset halutaan nähdä ja kuulla sellaisina kuin ne ovat. Vaikuttajayhteistöiden ohella kuluttajien yrityksestä tekemät, autenttiset UGC-sisällöt ovat haluttuja. Sisältöjä ei julkaista tekijän omassa kanavassa, vaan niitä käytetään suoraan yrityksen mainonnassa.
Pienikin liike kiinnittää huomion
Videoiden ja animaatioiden käyttö on jo itsestäänselvyys verkkosivuilla ja somessa. Pienikin liike tuo eloa ja kiinnittää huomion, joten nyt animoidaan myös tekstejä. Yrityskäytössä animaatio on parhaimmillaan infografiikan tehostajana. Animoidut kuvakarusellit ovat trendikkäitä presentaatioissa ja yleisten tilojen näytöillä.
Kun toimittaja pyytää tapaamiseen
Aitous nousevana trendinä on osaltaan johtanut siihen, että toimittajat haluavat tänä kesänä tavata haastateltavat kasvokkain. Tämä on erityisen totta, kun tekeillä on syväluotaava artikkeli tai aihe on monimutkainen tai kiistanalainen. Haastatteluvalmennus on nyt paikallaan ennen tärkeitä ulostuloja.